Original title:
Nové trendy prodeje v oblasti rychloobrátkového zboží (využití operativního CRM)
Translated title:
New trends in sales in FMCG (usage of operational CRM)
Authors:
Vondrová, Kateřina ; Cimler, Petr (advisor) ; Hommerová, Dita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá třemi aspekty operativní části CRM -- automatizací obchodních operací, telefonním prodejem a elektronickým obchodováním. Práce zkoumá vliv těchto tří aspektů na produktivitu firmy. Diplomová práce je provázána s firmou Plzeňský Prazdroj a.s, která poskytla údaje ke zpracování. Praktický přínos diplomové práce je zhodnocení aktuálního obchodního modelu Plzeňského Prazdroje a návrh nové e-business strategie pro tuto společnost.The diploma thesis deals with three aspects of operational part of CRM -- sales force automation, telephone sales (contact centers) and e-business. The thesis studies the influence of these three aspects on the firm's productivity. The diploma thesis links to the company Plzensky Prazdroj a.s., which provided the data. Practical contribution of the thesis is an evaluation of current business model of Plzensky Prazdroj and a proposal of a new e-business strategy for this company.
Keywords:
contact centers; CRM; e-business; electronic data interchange; Sales force automation; automatizace obchodních operací; CRM; e-business; elektronická výměna dat; telefonní prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40380