Original title:
Obchodní a kulturní specifika Estonska
Translated title:
Business and cultural specifics of Estonia
Authors:
Srstková, Pavla ; Müllerová, Františka (advisor) ; Hurt, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Estonska v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje estonskou geografii, obyvatelstvo a historii. Druhá kapitola se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Estonska. Třetí kapitola pojednává o estonské kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola je praktickou částí a předkládá výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo mezi estonským obyvatelstvem. Dotazníkové šetření se týká především estonské obchodní kultury.The aim of the bachelor thesis is to introduce specifics of Estonia in economic, business and cultural areas. First chapter introduces Estonian geography, population and history. Second chapter is focused on economic and business environment of Estonia. Third chapter deals with Estonian culture and its influence on business negotiations. Fourth chapter is a practical part and presents the results of questionnaire survey which was made among Estonian citizens. The survey concerns most of all estonian business culture.
Keywords:
culture; Estonia; Hosftede; trade; Estonsko; Hofstede; kulturní specifika; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46601