Original title:
Podpora prodeje na Internetu
Translated title:
Sales support on the Internet
Authors:
Bartek, Jan ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá podporou prodeje na Internetu a jejími jednotlivými nástroji. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, jsou popsány a demonstrovány na příkladech z praxe jednotlivé formy podpory prodeje na internetu. Druhá, praktická část, se zaměřuje na nový trend, jímž je podpora prodeje na sociálních sítích skrze novodobé internetové celebrity - youtubery. V této části práce je popsán řízený experiment, který porovnává výkonnost kampaně na podporu prodeje vedené skrze youtubery s výsledky klasické, obdobně nákladné PPC kampaně.This bachelor's thesis deals with the sales support on the Internet and it's single instruments. Theses is divided into two main parts. Theoretical part of this bachelor's thesis describes all instruments of sales support on the internet and puts them into perspective with real life practical examples. Second part, of this theses deals with the new trend in marketing, which is sales support on social sites via "new age celebrities" - youtubers. This part of theses includes a controlled experiment, which will compare the effectiveness of sales support campaign carried out via youtubers with a classical PPC campaign.
Keywords:
e-commerce; internet; marketing; PPC; sales support; YouTube; youtuber; e-komerce; internet; marketing; podpora prodeje; PPC; YouTube; youtuber
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45754