Original title:
Komparace věrnostních programů ve vybraných finančních institucích
Translated title:
Comparison of loyalty programs in selected financial institutions
Authors:
Novák, Tomáš ; Chylíková, Hana (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na věrnostní programy třech finančních institucí působících na českém trhu -- České spořitelny, a.s., Ery (obchodní značky skupiny ČSOB) a GE Money Bank, a.s. První část práce se věnuje teorii marketingu se zaměřením na věrnostní programy. Ve druhé části jsou popsány vybrané společnosti a analyzovány jejich věrnostní programy. Třetí část se věnuje cíli práce -- komparaci vybraných programů a doporučení optimálního nastavení věrnostního programu.This bachelor thesis focuses on loyalty programs of three financial institutions operating on the Czech market -- those three include Česká spořitelna, Era (the trademark of ČSOB Group) and GE Money Bank. The first part deals with the theory of marketing with a focus on loyalty programs. In the second part, the selected companies are described and their loyalty programs are analysed. The third part focuses on the aim of this thesis -- the comparison of selected loyalty programs and recommendation of optimal settings for a loyalty program.
Keywords:
bank; financial institution; loyalty program; banka; finanční instituce; věrnostní program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46887