Original title:
Product Placement ve vybraném díle
Translated title:
Product Placement in selected movie
Authors:
Havlíčková, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku product placementu v obecné teoretické rovině i na jeho využití v konkrétním filmovém díle s názvem Probudím se včera. V teoretické části práce jsou definovány příslušné pojmy z oblasti marketingu a médií, praktická část potom zahrnuje rozbor konkrétních typů integrace té které značky do daného filmu, stejně jako zhodnocení informací získaných formou dotazníku, jenž zkoumal postoj respondentů k problematice product placementu obecně i v případě vybraného snímku Probudím se včera.This thesis is focused on both product placement problems on a general theoretical level and their usage in a specific movie called Probudím se včera (I wake up yesterday). In the theoretical part of the essay the relevant notions involving marketing and media areas are defined, the practical part includes both the analysis of specific integration types of various brands in the film and the evaluation of information picked up by a questionnaire form which has searched for a respondents attitude to the product placement dilemma in a general way and also from the point of view of the chosen movie Probudím se včera.
Keywords:
Commercial Communications; Movie analysis; Product Placement; analýza filmu; komerční komunikace; product placement
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43334