Original title:
Inbound marketing v kontextu tradičních nástrojů internetového marketingu
Translated title:
Inbound marketing in the context of traditional online marketing methods
Authors:
Novotný, Ondřej ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce má za cíl v první řadě představit inbound marketing jako novou metodu neplacené propagace na internetu a na základě vlastního výzkumu dále zhodnotit jeho vhodnost pro vybrané obory podnikání. Výzkum je proveden na vzorku 69 zkoumaných webů rozdělených do sedmi oborů. Po následném zkoumání zdrojů návštěvnosti a jejich efektivity založené na relativním vyjádření konverzních poměrů je zhodnocena vhodnost aplikace této metody pro jednotlivé obory. Druhým dílčím cílem je návrh inbound marketingové strategie pro vybraný web založené na poznatcích z praktické části práce.This diploma thesis aims primarily to present inbound marketing as a new method of free propagation on the Internet and on the basis of my own research to further evaluate its suitability for selected business sectors. Research is conducted on a sample of 69 websites divided into seven sectors. After successive investigation of traffic sources and their effectiveness based on the relative expression of conversion rate the suitability of this method for particular sectors is judged. The second objective is a design of inbound marketing strategy for selected web based on knowledge from the practical part of thesis.
Keywords:
inbound marketing; online advertising; online marketing; SEO; inbound marketing; internetový marketing; online reklama; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43431