Original title:
Využití marketingových nástrojů na sociálních sítích
Translated title:
Use of marketing tools on social networks
Authors:
Hruška, Jan ; Černá, Jitka (advisor) ; Děd, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá především praktickým využitím marketingových nástrojů v českém prostředí sociálních sítí. V teoretické části se zabývám zejména začleněním konceptu sociálních sítí do obecné marketingové teorie, dále mapuji prostředí českého internetu a přibližuji nejpoužívanější české a světové sociální sítě. Cílem této práce je tvorba struktury marketingových nástrojů, za účelem maximalizace efektivity propagace na sociální síti Facebook. K tomuto účelu jsem popsal základní měřitelné veličiny, které jsou důležité pro možnost srovnání efektivity různě velkých stránek na sociálních sítích. Celá práce je podložena praktickou ukázkou z prostředí českého internetu, která má za cíl jasně prezentovat účinnost navrhnutého řešení.This thesis mainly deals with the practical use of marketing tools in Czech social networks environment. The theoretical part introduces integration of social media concept into basic marketing theory, it also maps Czech Internet environment and brings readers summary of the most popular Czech and international social networks along with its brief history. The aim of this work is the creation of structure of marketing tools in order to maximize the effectiveness of Facebook profile. For this purpose I described basic measurable quantities that are essential for the possibility of comparing the effectiveness of different sized pages on social networks. The work is supported by practical demonstration from Czech Facebook environment that aims to present effectiveness of proposed solutions.
Keywords:
engagement; Facebook; Marketing; marketing mix; reach; social networks; Twitter; engagement; Facebook; Marketing; marketingové nástroje; Reach; sociální sítě; Twitter
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46535