Original title:
Geomarketing
Translated title:
Geomarketing
Authors:
Dupač, Viktor ; Pokorný, Pavel (advisor) ; Krejčová, Iva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této bakalářské práci se zaměřuji na geomarketing. Pomocí ankety mezi náhodně vybranými vysokými školami a společnostmi zjišťuji, jak využívají, nevyužívají geomarketing, případně jsou-li informace ochotny vůbec sdílet. Dále uvádím využití geomarketingu na modelových situacích, kde představuji situace, za kterých je možné využít geomarketing vlastními silami nebo outsorcingem. U modelových situací popisuji výhody geomarketingu oproti některým používaným metodám a popisuji, jak funguje outsorcování jednoho mobilního operátora nebo jak je možné využít Foursquare k v lepším případě propagaci. Nakonec představuji dvě pomůcky pro podporu geomarketingu ze softwarového a internetového světa. Celá tato práce má za cíl seznámit čtenáře se současnými možnostmi a využitím geomarketingu.In this thesis, I focus on geomarketing. Im using a survey with some randomly selected universities and companies, finding how they use or do not use geomarketing in practice, or if such information are willing to share. My model situations representing cases in which it is possible to use geomarketing by own resources or by outsourcing. Using the model situations also defines the benefits of geomarketing and I compare them with some other commonly used methods in practice. For example, I describe outsourced geomarketing services by one mobile operator in practice or use of geomarketing social network called Foursquare. I also presents one computer software and one online software from the Internet as a tool to support geomarketing. The aim of this work is the introduction of geomarketing and its current usage in practice.
Keywords:
geomarketing; marketing; promotion; Geomarketing; marketing; propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45269