Original title:
Využití přístupu Design Thinking na reálném projektu: Inovace předmětu Management
Translated title:
Use of Design Thinking On a Real Project: Innovation of Management Course
Authors:
Hušek, Radek ; Jiřinová, Kateřina (advisor) ; Koliš, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zaměřením této bakalářské práce je management inovací, zejména metoda Design thinking. Hlavním cílem výzkumu je prostřednictvím přístupu Design thinking definovat klíčové problémy při výuce předmětu Management z pohledu studentů. Obsahem teoretické části je úvod do přístupu Design Thinking a s ním souvisejících používaných metod. Následovat bude stručné shrnutí poznatků o generaci Z a aktuálních trendech ve vzdělávání. V praktické části je představen plán výzkumu, výstupy metod a následně provedená diskuze řešení. Výsledkem této práce jsou konkrétně definované vhledy do chování studenta v klíčových oblastech studia předmětu Management.The focus of this thesis is innovation management, mainly Design Thinking method. The main objective of the research is, by using Design Thinking, to define key problems of Management lectures from the students' point of view. The main topic of the theoretical part is introduction to Design Thinking regarding the theory and used innovation tools. Further, it will comment on insights of generation Z and current trends in education. In the analytical part, firstly the research plan is introduced, followed by the outputs of methods and finally the discussion of the results. The goal of this work is to specifically define the insights to the students' behavior in the key areas of Management course lectures.
Keywords:
design thinking; human-centered design; management; student; design thinking; design zaměřený na člověka; management; student
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46717