Original title:
Boj proti diabetu v retailingu
Translated title:
The Fight Against Diabetes in Retailing
Authors:
Rulfová, Zdeňka ; Postler, Milan (advisor) ; Sklář, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na retailing, který by svou nabídkou mohl přispět ke snížení výskytu onemocnění diabetes mellitus 2. typu. V dnešní době se stává diabetes mellitus závažným zdravotně sociálním problémem. Některé zdroje hovoří o epidemii dvacátého prvního století. Práce navrhuje marketingový mix na prodej tří komodit správné stravy ve vybrané prodejně COOP Dvůr Králové n. L., družstvo. Jako podklad pro marketingový mix sloužila vypracovaná SWOT analýza a srovnání nabídky správné stravy s nedalekou konkurencí.This Bachelor thesis is focused on retail whose offer of merchandise could help reduce the incidence of diabetes mellitus type 2. This type of diabetes mellitus is becoming a severe health and social problem these days. Some sources speak about epidemic of the 21st century. The dissertation suggests marketing mix for a sale of 3 products of proper diet in the specifically selected shop COOP Dvůr Králové n. L., cooperative. As the basis for the marketing mix, a SWOT analysis and comparison of proper diet offer with nearby competitors was used.
Keywords:
diabetes mellitus; marketing mix; retailing; diabetes mellitus; marketingový mix; retailing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44801