Original title:
Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA
Translated title:
Cultural aspects of TV advertising of selected multinational automobile companies in the Czech Republic and the USA
Authors:
Vávrová, Jana ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá lokálními kulturnímu aspekty televizní reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA. Země záměrně reprezentují velmi odlišné kultury, aby bylo dokázáno, s jakými kulturními odlišnostmi se společnost musí potýkat a řešit tak lokalizaci reklamy při jejím globálním působení. Cílem práce je pomocí analýzy reklamních apelů identifikovat a porovnat rozdíly v televizních reklamách v daných lokalitách za využití Hofstedeho modelu kulturních dimenzí.This diploma thesis deals with local cultural aspects of television commercials in selected multinational automobile companies in the Czech Republic and the USA. Countries deliberately represent very different cultures in order to demonstrate in which cultural aspects companies have to deal with localization of advertising within their global activities.The aim of the work is the analysis of advertising appeals to identify and compare the differences in television commercials in selected locations using Hofstede's model of cultural dimensions.
Keywords:
commercials; culture; Hofstede; Hofstede; kultura; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47773