Original title:
Návrh marketingové strategie Fight Club, z.s.
Translated title:
Draft of Marketing Strategies of the Fight Club
Authors:
Kvasničáková, Eva ; Král, Pavel (advisor) ; Tripes, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vyhodnocení stávající marketingové strategie spolku Fight Club. Jde o neziskovou společnost zaměřenou na výuku karate a poskytování fitness lekcí. Na základě výsledků SWOT analýzy, Porterova modelu konkurenčních sil a dotazníkového šetření bude navržena inovace současné strategie. Výsledkem SWOT analýzy je poloofenzivní strategie. V klubu převažují slabé stránky -- zejména špatná finanční situace, zároveň má množství příležitostí, které může využít. Porterův model prokázal, že postavení mezi současnými konkurenty není jednoznačné. V oblasti bojových sportů má klub na trhu dobré postavení. Konkurenti z oblasti fitness center jsou silnější a klub ohrožují. Hlavním doporučením je přijmout marketingovou strategii a propagovat sálové lekce, jelikož se jedná o hlavní výdělečnou činnost klubu.The target of this thesis is to evaluate current marketing strategy of the Fight Club association. It is a non-profit organization focused on providing karate and fitness classes. Upgrade of the current strategy will be based on the results of SWOT analysis, Porter's competition model and the questionnaire. The result of SWOT analysis is WO strategy. The main weaknesses is the poor financial situation also it has a number of opportunities which can be used for benefit. Porter's model proved that the current position is not clear. In the field of martial arts, the club has a good position in the market. Other fitness centers are stronger than a Fight Club. The main recommendation is to accept a marketing strategy and promote indoor lesson, becauce it is the major business of the club.
Keywords:
competition; marketing strategy; non-profit organisation; sport club; SWOT analysis; konkurence; marketingová strategie; nezisková organizace; sportovní klub; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47798