Original title:
Komunikační strategie pro značku Klasa
Translated title:
Communication strategy of the brand Klasa
Authors:
Kantorová, Šárka ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá komunikační strategií značky Klasa. Cílem práce je vyhodnotit dosavadní komunikační strategii značky Klasa a na základě výsledků výzkumu potvrdit, či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se značek kvality. Práce je rozčleněna do dvou částí, teoretické a praktické. První část práce obsahuje kapitoly zabývající se marketingovými a komerčními komunikacemi, značkou a její rolí v marketingu a marketingovým výzkumem trhu. Praktická část práce je věnována analýze dosavadní komunikace značky Klasa a vlastnímu marketingovému výzkumu. Závěrečná část mé diplomové práce obsahuje shrnutí poznatků a návrhy a doporučení pro komunikaci značky Klasa do budoucna.This master thesis deals with the communication strategy of the brand Klasa. The aim is to analyse and evaluate the current communication strategy of the brand and based on the results of research confirm or disprove the hypothesis regarding quality labels. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part contains chapters dealing with commercial and marketing communications, brand and its role in marketing and marketing research. The practical part is devoted to the analysis of existing communications of the brand Klasa and to own marketing research. The final part of my thesis contains a summary of findings and suggestions for brand communication Klasa in the future.
Keywords:
brand; communication mix; communication strategy; Klasa; marketing; marketing research; quality labels; Klasa; komunikační mix; komunikační strategie; marketing; marketingový výzkum trhu; značka; značky kvality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45071