Název:
Reporting výkonnosti pobočkových pracovníků
Překlad názvu:
Client workers‘ performance reporting
Autoři:
Klepetko, Vítězslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá návrhem a implementací systému pro řízení podnikové výkonnosti v oblasti retailového bankovnictví. Práce předkládá návrh stromu výkonnostních metrik na základě Dupontovy pyramidy. Díky obohacení o nefinanční ukazatele provazuje tento strom všechny úrovně řízení a ukazuje, jak operativní činnosti jednotlivce vedou k dosažení podnikové strategie. Model pracuje s finančními metrikami jako úroková marže, zůstatky na účtu, poplatky, mzdové náklady a propojuje je s nefinančními ukazateli, jako jsou aktivity klientských pracovníků, ukazatele úspěšnosti marketingových kampaní či stížnosti klientů. Implementace systému je řešena pomocí obvyklých nástrojů Business Intelligence. Zdrojem dat je datový sklad ve třetí normální formě, pro potřeby systému řízení podnikové výkonnosti práce navrhuje datové tržiště na platformě Teradata. Do něj jsou pomocí SQL transformována data z datového skladu a nad ním vytvořena metadata v aplikaci Microstrategy pro distribuci dat mezi uživatele.The thesis aims at design and implementation of a corporate performance management system in retail banking. It proposes a tree of performance metrics based on Dupont pyra-mid model. Using financial as well as non-financial measures, the proposed model manages to link all levels of management together into one shared hierarchy. As a result, the model shows how performance of a single worker adds up to the performance of the company as a whole. The model uses financial metrics such as interest margin, account balance, fees and remuneration cost and links them with non-financial measures such as client worker activities with clients, success rate of marketing campaigns, or client complaints. Implementation of the corporate performance management system is done using regular business intelligence tools. Third normal form data warehouse is the source for all data needed. A datamart on Teradata platform is proposed to hold the SQL transformed data from the data warehouse. Using the datamart a metadata layer in Microstrategy is created to distribute data among users.
Klíčová slova:
CPM; datové tržiště; Dupontova pyramida; Microstrategy; reporting; retailové bankovnictví; Teradata; výkonnostní metodologie; řízení podnikové výkonnosti; Corporate performance management; CPM; datamart; Dupont pyramid; Microstrategy; performance methodologies; reporting; retail banking; Teradata
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45242