Original title:
Reálná aplikace metod dobývání znalostí z databází na praktická data
Translated title:
The real application of methods knowledge discovery in databases on practical data
Authors:
Mansfeldová, Kateřina ; Máša, Petr (advisor) ; Kliegr, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá kompletní analýzou reálných dat v oblasti her pro více hráčů dostupných zdarma. Analýza je postavena na metodice CRISP-DM s použitím metody GUHA a systému LISp-Miner. Cílem práce je analýza odchodu hráče ve hře kulečník od společnosti Geewa a.s.. Praktická část se zabývá celým procesem dobývání znalostí z databází od teoretických znalosti týkajících se odchodu hráče, stanovení definice odchodu, přes porozumění dat, jejich extrakci, modelování až po získané výsledky. V rámci práce jsou nalezeny hypotézy závislé na různých faktorech hry.This thesis deals with a complete analysis of real data in free to play multiplayer games. The analysis is based on the methodology CRISP-DM using GUHA method and system LISp-Miner. The goal is defining player churn in pool from Geewa ltd.. Practical part show the whole process of knowledge discovery in databases from theoretical knowledge concerning player churn, definition of player churn, across data understanding, data extraction, modeling and finally getting results of tasks. In thesis are founded hypothesis depending on various factors of the game.
Keywords:
churn; CRISP-DM; free to play games; GUHA; knowledge discovery in databases; LISp-Miner; multiplayer games; online games; CRISP-DM; dobývání znalostí z databází; GUHA; hry pro více hráčů; hry zdarma; LISp-Miner; odchod hráče; online hry
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45254