Název:
Reálná aplikace metod dobývání znalostí z databází na praktická data
Překlad názvu:
The real application of methods knowledge discovery in databases on practical data
Autoři:
Mansfeldová, Kateřina ; Máša, Petr (vedoucí práce) ; Kliegr, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá kompletní analýzou reálných dat v oblasti her pro více hráčů dostupných zdarma. Analýza je postavena na metodice CRISP-DM s použitím metody GUHA a systému LISp-Miner. Cílem práce je analýza odchodu hráče ve hře kulečník od společnosti Geewa a.s.. Praktická část se zabývá celým procesem dobývání znalostí z databází od teoretických znalosti týkajících se odchodu hráče, stanovení definice odchodu, přes porozumění dat, jejich extrakci, modelování až po získané výsledky. V rámci práce jsou nalezeny hypotézy závislé na různých faktorech hry.This thesis deals with a complete analysis of real data in free to play multiplayer games. The analysis is based on the methodology CRISP-DM using GUHA method and system LISp-Miner. The goal is defining player churn in pool from Geewa ltd.. Practical part show the whole process of knowledge discovery in databases from theoretical knowledge concerning player churn, definition of player churn, across data understanding, data extraction, modeling and finally getting results of tasks. In thesis are founded hypothesis depending on various factors of the game.
Klíčová slova:
CRISP-DM; dobývání znalostí z databází; GUHA; hry pro více hráčů; hry zdarma; LISp-Miner; odchod hráče; online hry; churn; CRISP-DM; free to play games; GUHA; knowledge discovery in databases; LISp-Miner; multiplayer games; online games
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45254