Original title:
Samoregulace v reklamě vs. právní úprava reklamy v ČR
Translated title:
Self-regulation of advertising vs. legal regulation of advertising in the Czech Republic
Authors:
Slaný, Miroslav ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je popsat a vysvětlit právní a etickou regulaci reklamy v ČR. Podrobněji rozebrat právní úpravu v českém právním řádu i samoregulaci a navzájem je komparovat. Poukázat na jejich výhody, slabé stránky a na vzájemné propojení obou regulačních systémů.The aim of this thesis is to describe and explain legal and ethical regulation of advertising in the Czech Republic. It also aims to analyze relevant legislation in the Czech legal system in more detail and compare it to the means of self-regulation. We shall refer to their advantages, disadvantages and the interconnection of both systems.
Keywords:
Advertising; Advertising Regulation Act; Code of Advertising; Regulation; Self-regulation; Kodex reklamy; Regulace; Reklama; Samoregulace; Zákon o regulaci reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46802