Original title:
Efektivita obsahového marketingu
Translated title:
The Effectiveness of Content Marketing
Authors:
Řezníček, Josef ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl zjistit, co ovlivňuje efektivitu a míru dosahování cílů při obsahovém marketingu na internetu při vytváření a propagaci článků, e-mailů, videí, podcastů a obsahu na sociálních sítích. Autor definuje teoretické základy ob-sahového marketingu, zkoumá vlivné části obsahové strategie na efektivitu obsahového marketingu a zjišťuje, jak jednotlivé formy obsahu používat efektivněji. Na závěr práce definuje návrhy možných klíčových ukazatelů výkonnosti pro důle-žitou zpětnou vazbu o výsledcích obsahového marketingu a jeho efektivitě. V práci jsou použity metody analýzy dat, experimentu formou testování s reálnými uživate-li a matematického modelování.The main purpose of this work is to find out what influences efficiency and reaching goals of content marketing by creating and promoting articles, e-mails, videos, podcasts and social network content. The author defines theoretic fundaments of content marketing, research parts of content strategy that influences content marketing, and tries to find out, how those forms of content use more efficiently. At the end of the work author offers proposals of possible key performance indicators for measuring content marketing results and efficiency. He uses methods of data analysis, experiments on users, and mathematical modeling.
Keywords:
content marketing; internet marketing; marketing effectiveness; online marketing; efektivita marketingu; internetový marketing; obsahový marketing; online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44910