Original title:
Mediální reflexe voleb do Evropského parlamentu
Translated title:
Media Reflection of the Elections to the European Parliament
Authors:
Trávníčková, Karolína ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Kultová, Dana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V roce 2014 Česká republika oslavila desetileté výročí vstupu do Evropské unie a zároveň proběhly třetí volby do Evropského parlamentu. Těmto volbám a především předvolebním kampaním se věnuje tato diplomová práce, jejímž cílem je zanalyzovat předvolební kampaně, vyhodnotit zdali byly efektivní a zdali výběr médií v nich užitých měl vliv na volební výsledek.In 2014 the Czech republic celebrated 10th anniversary of accession to the European Union and the third elections to the European Parliament took place. It is these elections and especially the pre-election campaigns this diploma thesis focuses on. Its main goal is to analyze these pre-election campaigns, evaluate whether they were effective and whether media choices in them were influential to the election results.
Keywords:
elections; European Parliament; European Union; political marketing; pre-election campaign; Evropská unie; Evropský parlament; politický marketing; předvolební kampaň; volby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46835