Original title:
Analýza a hodnocení vnitrofiremní komunikace v konkrétní firmě
Translated title:
Analysis and Evalution In-company Communication in a Particular Organization
Authors:
Bouša, Petr ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Hubáček, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o problematice vnitrofiremní komunikace v rámci středně velké organizace. Hlavním cílem diplomové práce bylo analyzovat a zhodnotit současný stav vnitrofiremní komunikace a navrhnout případná vylepšení zjištěných nedostatků ve vybrané organizaci pomocí analýzy volně dostupných materiálů. Teoretická část diplomové práce nejprve definovala a vymezila samotný pojem komunikace v rámci specifikace komunikace. Tyto kapitoly byly doplněny o komunikační nástroje, které se dají využívat v rámci jednotlivých organizací. Z těchto získaných aspektů je odvozena praktická část diplomové práce. Praktická část obsahuje procesní analýzu, která pomohla lépe analyzovat interní komunikaci. Dále obsahuje analýzu vnitrofiremní komunikace založenou na dotazníkovém šetření s využitím kvalitativních informací z řízených rozhovorů s manažery dané organizace. Na základě výsledků analýzy byly dané organizaci navržena konkrétní opatření s cílem zdokonalit vnitrofiremní komunikaci.This diploma work looks into the problematics of in-company communication within medium sized company. The main goal of my diploma work to analysis and evaluate current state of in-company communication and to suggest possible improvement of weaknesses in chosen company using the analysis of available material. The theoretical part of diploma work first defined and set the term of communication within communication specification. These chapters were enlarged by communication tools which can be used in individual companies. The practical part of diploma work is based on these aspects. The practical part contains process analysis which helped to analyse internal communication. Furthermore, it includes the analysis of in-company communications base on questionnaire research using questionnaire information from directed interviews with company managers. Based on the analysis results, a set of specific measures with the goal of in-company communication improvement was suggested to the company.
Keywords:
Analysis; Communication; Company; Directed interview; In-company; Information; Questionnaire research; analýza; dotazníkové šetření; informace; organizace; vnitrofiremní komunikace; řízené rozhovory
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44954