Název:
Development and outlook of online grocery retail in the Czech Republic and beyond
Překlad názvu:
Development and outlook of online grocery retail in the Czech Republic and beyond
Autoři:
Biznár, Filip ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] The aim of this thesis is to provide a comprehensive understanding of successful strategies in retail trade, overview of the Czech online grocery retail market and provide recommendations how to succeed in this market. This diploma thesis is intended to help established big grocery retailers, start-ups venturing into the online grocery retail and prospective investors into such start-ups understand the Czech online grocery market. First, we provide a summary of the major developments in the history of retail trade and e-commerce accompanied by several business strategy frameworks proposed by academics for achieving success in these two markets. Second, we define online grocery retail with its different business formats, analyse strategies used across the world and the biggest challenges of this business. Third, we provide an overview of the Czech grocery retail market, both store based and online based. Fourth, we present our findings from our customer survey and form our recommendations based on the findings of the whole thesis. The main contribution of this thesis is in providing an integrated understanding of the Czech online grocery retail market.Cílem této práce je poskytnout existujícím velkým obchodným řetězcům, start-upům vstupujících na trh prodeje potravin on-line a potenciálním investorům do těchto start-upů rozsáhlý přehled úspěšných strategií v maloobchodě, přehled českého trhu prodeje potravin on-line a poskytnout doporučení, jak uspět na tomto trhu. V první části práce poskytujeme přehled historie maloobchodu a elektronického obchodování a několik rámců obchodní strategie, které byly navrženy akademiky pro dosažení úspěchu na těchto dvou trzích. V druhé časti definujeme on-line obchod s potravinami a představujeme různé obchodní formáty používané v tomto obchodě, analyzujeme obchodní strategie používané po celém světě a největší výzvy tohoto obchodu. V třetí časti poskytujeme přehled českého maloobchodního trhu s potravinami, a to jak on-line obchodu tak obchodu v prodejnách. V čtvrté časti prezentujeme poznatky z našeho zákaznického průzkumu a tvoříme naše doporučení na základě zjištění celé práce. Hlavním přínosem této práce je poskytnout integrovaný přehled trhu českého on-line obchodu s potravinami.
Klíčová slova:
e-komerce; elektronický maloobchod; obchod se smíšeným zbožím; obchodní strategie; on-line maloobchod; prodej potravin on-line; průzkum trhu; Česká Republika; business strategy; Czech Republic; e-commerce; grocery retail; market research; Online grocery retail; online retail
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46468