Original title:
Analýza marketingové komunikace automobilek na českém masmediálním trhu
Translated title:
Analysis of Marketing Communications Carmakers on the Czech Media Market
Authors:
Joukl, Jiří ; Novák, Michal (advisor) ; Haucková, Marta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat reklamu, mediální plánování, jednotlivá média a charakterizovat český automobilový trh. Následně provést analýzu reklam na osobní automobily v roce 2013 v televizi, v rádiu a v tisku. Obecně charakterizovat reklamy na masmediálním trhu a zjistit jak jsou tato média využívána a identifikovat jejich vzájemné odlišnosti. Na závěr se zaměřit na prvních 5 automobilových značek podle pořadí na trhu a zjistit plánování propagace na jejich jednotlivé modely. K této analýze budou využívány popisné statistiky.The aim of this master thesis is to describe advertising, media planning, media and czech automotive market. Then will be analyzed automobile advertising in Czech Republic in 2013 on television, radio and in press. Generally characterize ads on the mass media market and find out how these media are used and identify their differences. The conclusion will be focused on the first five automotive brands according to the order in the market and determine promotion planning on their individual models. To this analysis will be used descriptive statistics.
Keywords:
advertising; advertising analysis; cars; mass media; analýza reklam; média; osobní automobily; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45255