Název:
Vliv domácích a zahraničních ekonomických událostí na sledovanost českého televizního zpravodajství
Překlad názvu:
Influence of domestic and foreign economic events on viewership of TV news in Czech republic
Autoři:
Procházka, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce představuje výzkum televizní sledovanosti zpravodajských pořadů v České republice během let 2008 až 2013 s cílem zachytit možnou preferenci diváků po konkrétních oblastech ekonomických událostí, respektive informací. Pro potřeby ekonometrické analýzy časových řad je sestaven základní model, který je individuálně aplikován na celkem pěti časových řadách zpravodajských pořadů. Ekonometrické odhady naznačují, že klíčovými událostmi zvyšujícími sledovanost českých zpravodajských pořadů jsou nepokoje a demonstrace na území České republiky, a to s pozitivním efektem pro sledovanost ve výši až 4,1 %, či domácí katastrofické události, které zvyšují sledovanost až o 4,6 %. S negativním efektem až 2,4 % pro sledovanost televizního zpravodajství se projevily světové makroekonomické události.This work represents the research of television audience of news programs in Czech Republic during the years 2008 to 2013 in order to capture the possible preference for specific viewers areas of economic events, or information. For the needs of econometric time-series analysis is assembled basic model, which is individually applied to a total of five time series of news programs. Econometric estimates suggest that key events increasing viewership of Czech news programs are riots and demonstrations in the territory of Czech Republic, with a positive effect on the ratings of up to 4.1%, or home catastrophic events that increase viewership up by 4.6%. The world macroeconomic events showed the negative effect of up to 2.4% for viewership of television news.
Klíčová slova:
televizní sledovanost; události; zprávy; časové řady; events; news; television viewership; time series
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46505