Original title:
Analýza firmy Mountfield a možnosti její expanze na zahraniční trhy
Translated title:
Analysis of Mountfield Company and opportunities to expand abroad
Authors:
Marešová, Kateřina ; Průša, Přemysl (advisor) ; Nováček, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou české firmy se zahradní technikou, bazény a hobby produkty. Na základě této analýzy je vybrána a zhodnocena země, do které by v budoucnu bylo možné expandovat. Následně je vybraný trh segmentován a je proveden targeting a positioning produktů firmy Mountfield. Jako poslední část diplomové práce je vytvořen marketingový mix pro dotyčný trh a zákazníky.Final thesis deals with an analysis of a Czech firm Mountfield which business activity lies in selling of garden equipment, swimming pools and hobby products. Based on this analysis a country is chosen, which is suitable for a future expansion. Consequently, the chosen market is segmented together with creating a targeting and positioning of Mountfield products on this market. Marketing mix for the market and customers in question is created in the last part of this thesis.
Keywords:
Marketing mix; PEST analysis; Porter´s five powers; SWOT; analýza PEST; marketingový mix; Porterových pět sil; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44433