Original title:
Marketing Tools: Development and Implementation in Social Media
Translated title:
Marketingové nástroje: Vývoj a implementace v sociálních médiích
Authors:
Bubela, Oleksandra ; Cook, Gina (advisor) ; Lhotáková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this Master Thesis is to provide an overview of the theoretical marketing tools necessary for the development and implementation of the marketing campaigns in social media. The thesis work is structured in three parts. The first part describes the theoretical marketing tools and frameworks advised to be used for the development of the social media marketing campaign. The second part of this thesis work recommends the tools needed for the actualization of the campaign. The practical part of this thesis work, the third part, presents a showcase about The Ultimate Tour Competition 2013, a social media marketing campaign developed and implemented by the author using some of the tools suggested in the first two parts of the thesis work. The information and data needed for the development of the social media marketing campaign was acquired by the author during the internship in the TourRadar and by the means of secondary research.Cílem diplomové práce je nabídnout přehled marketingových nástrojů potřebných pro vývoj a implementaci marketingových kampaní na sociálních médiích. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje marketingové nástroje a přístupy, které se využívají pro přípravu marketingových kampaní na sociálních médiích. Druhá část diplomové práce doporučuje nástroje potřebné k aktualizaci kampaně. Třetí, praktická část ukazuje příklad The Ultimate Tour Competition 2013. Jde o kampaň na sociálních médiích, kterou připravila a realizovala autorka diplomové práce za použití některých nástrojů představených v prvních dvou částech této práce. Informace a data potřebné pro vývoj marketingové kampaně na sociálních médiích byly získané autorkou během pracovní stáže ve společnosti TourRadar a prostřednictvím marketingového průzkumu ze sekundárních dat.
Keywords:
campaign management; digital marketing; marketing mix; social media campaign; Social Media Marketing; digitální marketing; Marketing v sociálních médiích; marketingový mix; vývoj kampaní pro sociální media
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43577