Original title:
E-learning ve výuce marketingového řízení kulturního dědictví
Translated title:
E-learning in teaching marketing management of cultural heritage
Authors:
Hlavatá, Kristina ; Černá, Jitka (advisor) ; Riedlbauch, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza možností uplatnění digitálních kulturních materiálů v oblasti výuky marketingového řízení kulturního dědictví, aplikace do vzdělávacího prostředí a význam využívání nových technologií v rámci e-learningu prezenčního studia jako konkurenčního prvku specializovaných vysokoškolských oborů arts management. Prostřednictvím rešerší z dostupných materiálů, informací, studií, projektů, závěrečných prací, zahraničních internetových databází o využití digitalizace kulturního dědictví pro e-learningové a prezentační účely, jsou identifikovány současné možnosti využití těchto zdrojů i v oblasti edukativní sféry. Analýzou současných možností našeho vysokého školství a provedením konkurenční analýzy vysokoškolských oborů zabývajících se problematikou arts managementu v České republice, jsou pak dále nastíněny možnosti implementace nových technologií ve výuce pro obor Arts management Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínosem práce jsou návrhy na implementaci digitálních technologií do vysokoškolské výuky marketingového řízení kulturního dědictví a současně využití jejich výstupů v praxi.The aim is to analyze the potential application of digital cultural materials in teaching marketing management of cultural heritage applications in the educational environment and the importance of using new technologies in the context of e-learning site studies as a competitive element of specialized academic disciplines Arts management. Through searches of the available materials, information, studies, projects, theses, foreign web databases on the use of digitization of cultural heritage for e-learning and presentation purposes are identified current capabilities and use of these resources in the educational sphere. Analysis of the current possibilities of our universities and performing competitive analysis of academic disciplines dealing with arts management in the Czech Republic outlined the possibility of implementing new technologies in education in the field of Arts Management, University of Economics, Prague. The benefits of work are suggestions for the implementation of digital technologies in higher education teaching marketing management of cultural heritage and simultaneously use their outputs in practice
Keywords:
competitive strategy; cultural heritage; digitization of education; e-learning; Marketing; digitalizace výuky; e-learning; konkurenční strategie; kulturní dědictví; Marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43548