Original title:
Hodnocení CPM aplikací - analytických portálů
Translated title:
Evaluation of CPM applications - analytical portals
Authors:
Tománek, Jiří ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá hodnocením CPM aplikací -- Analytických portálů. Na základě prostudování kritérií pro hodnocení těchto aplikací různých autorů ve třetí kapitole, jsou zvolená vlastní kritéria pro hodnocení aplikace pro tvorbu dashboardů a reportů v softwaru Microsoft Office SharePoint Server 2007. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je analyzováno rozdělení CPM aplikací jednotlivých výrobců softwaru. V druhé kapitole jsou analyzovány nejdůležitější funkce CPM aplikací a jejich zařazení do portfolia jednotlivých výrobců, což představuje první cíl diplomové práce. V praktické části jsou zpracována data fiktivní společnosti Matastav do podoby potřebné k tvorbě dashboardů a reportů. Ve čtvrté kapitole jsou vytvořeny dashboardy a reporty softwarem MOSS 2007. Je zde vysvětlena jak tvorba jednotlivých dashboardů a reportů, tak potřebný hardware a instalace softwaru. Na základě vytvořených kritérií je v páté kapitole zhodnocen tento softwarový produkt a vytvořené dashboardy. Tím je splněn druhý cíl diplomové práce.This thesis is concerned with evaluation CPM applications -- Analytical Portals. Based on reading up the evaluation criteria from another authors in third chapter, are chosen own criteria for evaluation of application Microsoft Office SharePoint Server 2007, where are dashboards and reports created. The thesis consists of two general sections, theoretical and practical. The theoretical section describes division of CPM applications from particular vendors of software. In second chapter are explained the most important features of CPM applications and their submission into software portfolio particular vendors, which is the first target of this thesis. In the practical section are worked up the data of fictive company named Matastav into form, which is needed for creating dashboards and reports. After that in fourth chapter, are created dashboards and reports by software MOSS 2007. Here is explanation of the creation and of course the required hardware and software installation. The software and created dashboards and reports are evaluated in fifth chapter with own chosen criteria. That is the second target of this thesis.
Keywords:
CPM application; dashboard; evaluating criteria; MOSS 2007; CPM aplikace; dashboard; hodnotící kritéria; MOSS 2007
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23187