Original title:
Marketingová strategie vyvíjeného přípravku na detekci polutantů
Translated title:
Marketing strategy for pollutant detector in the development
Authors:
Šesták, Zbyněk ; Král, Petr (advisor) ; Lhotáková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je navržení marketingové strategie pro vyvíjený detektor polutantů. První část práce se zaobírá problematikou znečištění životního prostředí, měřícími technologiemi a technologií bioluminiscenčních bakterií, jenž je v detektoru použita. Detektor je určen pro firmy pracující s vybranými nebezpečnými látkami (rtutí, kadmiem, olovem, BTEX a polychlorovanými bifenyly). Proto se práce dále zaměřuje na specifika B2B trhu. Z marketingové teorie je použit přistup strategického marketingového řízení zahrnující situační analýzu, segmentaci, targeting a positioning a marketingový mix. V rámci situační analýzy je využita PEST analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Na základě dostupných informací a online dotazování jsou identifikovány perspektivní trhy, stanoven positioning, produktová, cenová, distribuční a komunikační politika.The main objective of this thesis is to develop marketing strategy for pollutant detector in the development. The first part of the thesis focuses on the environmental issues, pollutant measuring technologies and on bioluminescence bacteria which are used in the detector. The detector is designed for companies which get in touch with selected dangerous elements (mercury, cadmium, lead, BTEX and PCBs) within their business activities. That is why the next part is about B2B specifics as companies are targeted customers. Various marketing theories are applied to set marketing strategy. It starts with situation analysis which involves PEST analysis, Porter's five forces analysis and SWOT analysis. Based on analyzed information and responses given in online questionnaire the perspective markets are identified, positioning set up, and product, price, distribution and communication policy specified.
Keywords:
B2B; marketing strategy; PEST; pollutant detector; Porter's five forces; B2B trh; detektor polutantů; marketingová strategie; PEST; Porterův model pěti sil
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43275