Original title:
Audit webových stránek a jejich vliv na konkurenceschopnost organizací se zaměřením na koupelnová studia
Translated title:
A comprehensive audit of websites and their impact on the competitiveness of organizations which focus on selling bathroom products
Authors:
Ezr, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Bičík, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním smyslem této diplomové práce je analýza vybraných internetových obchodů vybraných firem se zaměřením na prodejce koupelnového vybavení. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá základními aspekty webových eshopů z hlediska využívaných technologií a trendů. Je rozdělena na tyto části: Grafické zpracování a design webových stránek, Viditelnost na internetu, SEO, Komunikace -- informace, Technické řešení, Přístupnost a Eshop. Tyto jednotlivé prvky jsou základem pro vytvoření hodnotící metodiky, pomocí které dojde k zhodnocení vybraných eshopů. Praktická část práce obsahuje samotné hodnocení dle vytvořené metodiky. Je zhodnoceno celkem 11 vybraných eshopů, přičemž jeden eshop je zhodnocen detailním auditem, jedná se o eshop na adrese www.bathshop.cz. Dále jsou všechny výsledky shrnuty a jsou z nich vyvozeny závěry a doporučení. Hlavním přínosem diplomové práce je komplexní srovnání vybraných eshopů vůči eshopu firmy Bathshop s.r.o. a tvorba doporučení na základě srovnání.The main purpose of this thesis is an analysis of selected online stores which focus on selling bathroom products and equipment. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with basic aspects of web eshops in terms of technologies and trends. It is divided into the following parts: graphic design and web site design, visibility on the internet, SEO, communication - information, technical solutions, accessibility and eshop. These individual elements are the basis for creating an evaluation methodology, which will be used to assess selected eshops. The practical part contains its own assessment as a methodology. It evaluated a total of 11 selected eshops, one shop is assessed a detailed audit, it is a shop at www.bathshop.cz. Furthermore, all results are summarized and conclusions drawn from them, and recommendations. The main contribution of this thesis is a comprehensive comparison of selected eshops to eshop ww.bathshop.cz and making recommendations on the basis of the comparison.
Keywords:
accessibility; auditing; eshop; optimization; SEO; usability; web sites; audit; eshop; optimalizace; použitelnost; přístupnost; SEO; www stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23154