Název:
Webový start-up v kontextu klasického podnikatelského plánu
Překlad názvu:
Internet start-up company in the context of classical business plan theory
Autoři:
Korbel, Vladimír ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Pecl, Roman (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou internetových start-upů, tedy začínajících internetových projektů, jejich životním cyklem a možností využití klasického podnikatelského plánu ve vztahu k nim. Cílem práce je popsat životní cyklus webového start-upu od jeho rané fáze plánování přes průzkum proveditelnosti po formování obchodní strategie. Cílem je také podat určitý návod, jak postupovat v případě plánování a realizace internetového projektu. Poskytnutí rad, tipů a zkušeností, které se v průběhu zpracování práce objeví. Práce mimo jiné přináší konfrontaci klasického pojetí podnikatelského plánu ve vztahu k internetovému projektu. Cílem práce je též ověřit životaschopnost konkrétního nápadu na internetový start-up a to především díky provedení rozsáhlého průzkumu na straně veřejnosti a na straně advokátů. Praktická část práce se zabývá konkrétním internetovým start-upem "Rady Zdarma" a jeho business modelem, průzkumem proveditelnosti, respektive zájmu na straně veřejnosti a straně advokátů, fází příprav a počátky jeho realizace. Cílů je dosaženo zejména samotným praktickým zpracováním úvodních třech fází podnikatelského plánu. Přínos autora je v aplikaci teoretických předpokladů podnikatelského plánu na konkrétní internetový start-up projekt. V důsledku umožní případným dalším podnikatelům snadněji implementovat podnikatelský plán na internetový projekt při snaze ověřit jeho smysluplnost. Dosažené výsledky je možné využít zejména pro realizaci předmětného internetového start-upu a pro případné shánění investorů do projektu.This Master's thesis deals with the Internet start-up companies' topic, their lifecycle and possible application of the classical business plan theory. The aim of the thesis is to describe the lifecycle of an internet start-up company from its early plan-ning phase, market research, to its business strategy statement. The aim is to provide a brief tutorial on planning and realization of an internet project too. To give advices and provide experiences, which have been gained during writing the thesis. This work brings to the reader a confrontation of a classical business plan with the entire internet project. It also aims to certify viability of the particular internet start-up idea mainly thanks to a wide research on the public's and attorneys' side of the market. Practical part of the thesis brings up an idea of the particular internet start-up company "Free Advice" and its business model, market research on this project, public's and attorneys' interest, initial phase and the beginning of the realisation of the project. Goals were achieved through practical work on the first three phases of the business plan. The author's added value is mainly in application of theoretical premises of the business plan to the concrete business idea. This will allow other entrepreneurs to easily implement the business plan theory to an internet project in order to justify its meaningfulness. The achieved results can be used in order to realise this particular idea and to get necessary funds.
Klíčová slova:
internetový start-up; on-line advokátní poradna; podnikatelský plán; Rady Zdarma; business plan; Free Advice; internet start-up company; on-line legal advice
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23134