Original title:
Podnikání na českém trhu formou franchisových společností
Authors:
Holičová, Klára Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce popisuje strukturu českého franchisového trhu. Zejména se zaměřuje na počet franchisových systémů a jejich franchisantů, stáří jednotlivých systémů, podíl zahraničních franchisorů a země původu systémů, obvyklý obsah franchisového balíku a další charakteristiky. Na vzorku firem jsou analyzovány podmínky franchisingu. Na základě analýzy jsou stanovena doporučení zvlášť pro budoucího franchisora a zvlášť pro budoucího franchisanta zejména ve smyslu volby odvětví. V teoretické části je vymezen pojem franchising, popsána právní úprava franchisingu, historie, výhody a nevýhody, postup založení franchisy, náležitosti systému a organizační struktura franchisora.This Diploma thesis describes the structure of Czech franchise market. The main focus of the thesis is put on number of franchise systems and franchisants, age of individual systems, origins of foreign systems, and on usual content of a franchise package. Condi-tions of franchise systems are analyzed on a sample of franchise companies. The results of analysis are used as a source of recommendation especially for new franchisors and franchisants. In the theoretical part of the thesis, a definition of the term franchising is provided as well as a history of franchising, legislation of franchising, positives and negatives of franchising, foundation of franchises, requirements of the system, and or-ganizational structure of franchises.
Keywords:
doporučení pro franchisanta; doporučení pro franchisora; forma podnikání; franchising; franchising v České republice; český franchisový trh