Název:
Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků
Překlad názvu:
Art therapy as a supportive method of integrated pupils
Autoři:
LANČOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá využitím arteterapie na základní škole jako podpůrné metody při integraci žáků s různými poruchami. Odpovídá na otázku, jak efektivně začlenit arteterapii do integrace žáků se znevýhodněním, specificky do systému individuální péče a do reedukace poruch. Posuzuje vhodnost různých metod a forem práce pro tuto skupinu dětí. Pedagogům základních škol tato práce ukazuje konkrétní příklady začlenění arteterapie do systému podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účinnost arteterapie jako metody je zde ověřena prostřednictvím pozorování výtvarného posunu zkoumané skupiny dětí. Autorka dospěla k závěru, že arteterapii lze zařadit mezi podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stejně jako je na školách prováděna reedukace specifických poruch učení, je vhodné do podpůrných opatření zařadit arteterapii. This bachelor thesis deals with the use of art therapy as a supporting method for the integration of pupils with learning disabilities at elementary schools. The thesis answers the question of how to effectively incorporate art therapy in the integration of disadvantaged pupils, specifically in the system of the individual care and in reeducation. It assesses the suitability of various methods and forms of work with this target group. To the elementary school teachers, the thesis shows concrete examples of the use of art therapy as a measure of support for children with special educational needs. The efficiency of art therapy is validated by the observation of artistic progress of a sample group of children. The author concludes that art therapy can be incorporated among supportive methods for children with special educational needs. Along with reeducation of learning disabilities, elementary schools should make use of art therapy.
Klíčová slova:
Arteterapie s dětmi; inkluze; integrace; metodická instrukce; speciální vzdělávací potřeby; výtvarné vyjadřování; znevýhodnění; Art therapy with children; artistic expression; formal instruction; handicap; inclusion; special educational needs Citace: LANČOVÁ, Jana. Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40511