Název:
Propagace jako součást managementu pro zajištění udržitelného rozvoje města na příkladu hl. m. Prahy
Překlad názvu:
Promotion as part of management to ensure sustainable development of cities on the example of the capital city of Prague
Autoři:
Klimek, Lukáš ; Šulcová, Irena (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Propagace kulturní oblasti v hlavním městě Praze souvisí s udržitelným rozvojem města v kulturní oblasti. Propagace a rozvoj města velmi úzce souvisí s propagací a rozvojem kultury v daném místě a tato symbióza je téměř nepostradatelná. Využívání propagačních prostředků ke zhodnocení investic v oblasti kulturních hodnot je další důležitý prvek, jak dosáhnout rozvoje kultury a vyvolat ve společnosti zájem o ní. Práce se zabývá propagací v kulturní oblasti, proto je důležité si v teoretické části přiblížit a definovat související pojmy k problematice propagace i udržitelnému rozvoji kulturní oblasti. V praktické části je na konkrétních případech vybraných kulturních institucí a propagačních strategií Galerie hlavního města Prahy a Národního muzea ukázán a přiblížen vliv propagace a reprezentace na úspěšnost institucí a jejich přínos pro propagaci města. Na závěr je srovnání poznatků z teoretické části s výsledky vlastního dotazníkového šetření.Promotion of a cultural area in the capital city of Prague is related to sustainable urban development in the cultural field. Promotion and development of the city is closely connected with the promotion and development of culture in a given location and this symbiosis is almost indispensable. The use of advertising media to evaluate investment in cultural values is another important element to achieve the development of culture in society and create interest in it. This work deals with the promotion in the cultural field that is why it is so important to define the concepts related to the issue of promotion and sustainable development in the cultural field in the theoretical part of the work. On the concrete cases of selected cultural institutions and promotional strategies of the City Gallery Prague and National Museum in the practical part the influence of promotion and representation on the success of institutions and their contribution of the city is show and approached. At the end there is a comparison of findings from the theoretical part with the results of my own survey.
Klíčová slova:
kulturní instituce; propagace; udržitelný rozvoj; cultural institution; promotion; sustainable development
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22357