Original title:
Marketingové aktivity politických stran
Authors:
Navrátil, Jan Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá marketingovými aktivitami politických stran v České republice a zaměřuje se na kampaň, propagaci a tvorbu image České pirátské strany. Nejdříve jsou vyhodnoceny dosavadní kampaně strany a zpracována finanční analýza. Na základě zjištěných výsledků a výstupu provedeného marketingového výzkumu jsou pak navrženy změny v komunikačním mixu strany a návrh výběrového řízení mediální agentury. Dále je v práci zpracována strategie managementu rizik a také strategie pro zvýšení počtu členů a práci s členskou základnou.This thesis is concerned with marketing activities of political parties in the Czech Republic and it's focused on the campaign, promotion and the creation of the image of the Czech pirate party. At first the past and present campaigns were evaluated and the financial analysis has been performed. On the basis of found results and the output of the processed market research, changes to the communication mix of the party and a layout for the selection procedure of a marketing agency were proposed. Further in the thesis, there has been developed a strategy for risk management and a strategy to increase the member count and for a proper work with the membership base.
Keywords:
image strany; krizový management; politický marketing; public relations; volební kampaň; Česká pirátská strana; členská základna