Název:
Využití regionálního marketingu v rozvoji vybraného regionu, obce
Překlad názvu:
Implementation of regional marketing in development of selected region, municipality
Autoři:
GORYLOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Marketing našel široké uplatnění také mimo své původní využití ve výrobní sféře a je aplikován do mnoha dalších oblastí života. Je úspěšně využíván také při rozvoji obcí a regionů. Tento speciální druh marketingu v sobě spojuje několik odvětví. Jedná se o marketing neziskového sektoru, marketing služeb, marketing cestovního ruchu a mimo jiné také o regionální marketing. Využití marketingu pro rozvoj regionu nebo obce může mít několik různých forem. Může se jednat o propagaci obce pro různé cílové skupiny (segmenty) nové obyvatele, turisty, potencionální investory. Cílem marketingu může být vymezení jedinečnosti obce, její diferenciace vzhledem k okolnímu prostředí. Může se jednat o vytváření pracovních příležitostí, zlepšení infrastruktury, občanské vybavenosti, vytváření podmínek pro zahájení podnikání, přijímání rozhodnutí s ohledem na životní prostředí a zdraví obyvatel města. Zdaleka se však nejedná jen o pouhou propagaci, jde o jiný náhled na lokalitu jako na nabízený produkt a na spotřebitele jako na zájmové skupiny, kterým by měl tento produkt poskytovat uspokojení jejich potřeb. Propagace však nemůže být opomenuta, kromě reklamy se jedná zejména o vytváření značky obce, budování jejího image a pozitivního public relation. Komplexní městský marketing jako nejvyšší forma marketingu města je koncept rozvoje města, který využívá partnerství všech aktérů, kteří mají vlastní zájem na rozvoji města. Kooperace a komunikace mezi partnery ze soukromého, veřejného a podnikatelského sektoru umožňuje výměnu znalostí a využívání zkušeností všech zúčastněných stran, prosazování shodných cílů, stanovování jejich priorit a vyhodnocení zvolených postupů z několika nezávislých úhlů pohledu. Společným cílem je zvýšení atraktivity města, jeho konkurenceschopnosti a také posílení identity občanů města.Marketing can be broadly applied not only in the manufacturing sector but also in many other areas of life. It can be successfully used to promote regions and villages. This particular type of marketing brings together many other varieties of marketing: marketing of non-profit sector, marketing of services, marketing of tourism or marketing of regions. The usage of marketing for promotion of regions can have many varieties. It can be promotion of village for various segments of population to attract new residents, tourists or potential investors. Marketing can stress out some extraordinary feature of the village or put emphasis on the differentiation of the region compared to the other locations. Such differentiation can include creation of job opportunities, improvement of infrastructure, better conditions for new investors or accent on the environmental and health aspects. Marketing can't be seen as purely propagation, it is forming new view where the location is treated as product and the users as potential customers, which should benefit from the product and whose needs should be satisfied by the product. The promotion can't be forgotten as besides advertisement it includes also creation of brand, building of image and positive public relation Complex urban marketing (as the ultimate form of city marketing) creates concept for city development, which utilizes the partnership of all stakeholders who have interest on the development of given area. Cooperation and communication between all partners from private, public or company sectors enables exchange of knowledge of the participants, support of same goals, setting of same priorities and evaluation of selected approaches from various angles. The common target is to increase the attractiveness of the city and improvement of the competitiveness as well as boosting of the citizens identity.
Klíčová slova:
diferenciace; regionální marketing; segment; značka města; brand of city; differentiation; marketing of regions; segment Citace: GORYLOVÁ, Jana. Využití regionálního marketingu v rozvoji vybraného regionu, obce. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33072