Název:
Začínající učitel na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Becoming a teacher at primary school
Autoři:
GÉBLOVÁ, Zuzana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Problematika začínajících učitelů byla zkoumána již mnohokrát, ale zatím vždy bez rozlišení jednotlivých stupňů vzdělávání. Všeobecné zaměření učitelů na 1. stupni ZŠ je specifické a s tím je spojená i rozdílná vysokoškolská příprava na toto povolání. Tato diplomová práce se zabývá problémy, se kterými se potýkají studenti oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, kteří jsou již na základní škole zaměstnáni. Cílem je také zjistit, jak dané problémy řeší, kdo jim s nimi pomáhá a jakým přínosem pro ně bylo studium tohoto oboru na vysoké škole v souvislosti s nástupem do praxe. Teoretická část je věnována kapitolám vztahujícím se k problematice začínajícího učitele a zmíněna jsou i právní specifika související s touto oblastí. V praktické části je pomocí dotazníkové metody a interview zjišťováno, které z problematických oblastí jsou z pohledu začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ kritické, s kým v případě výskytu problému spolupracují a zda využívají pomoci i jiných než uvádějících učitelů. Výsledky jsou částečně porovnány i se skupinou začínajících učitelů bez rozdílu stupňů, na kterých učí. Zahrnut je i názor respondentů ohledně kvality vysokoškolské přípravy v tomto oboru.The issue of new teachers has been studied many times, but not always without distinguishing various levels of education. The general focus teachers in the first grade of primary school is unique as it is associated with different university training for this profession . This thesis deals with the problems faced by students of Teaching at primary school, and they are already employed in some elementary school. The aim is also to find out how they solve these problems, who helps them with their problems and how beneficial was study at a university in the context of joining the practice. The theoretical part is devoted to chapters relating to issues of new teacher and there is mentioned the legal issues associated with this issue. In the practical part is used questionnaire and interview which finding the problematic areas in terms of beginning teachers at the primary school, with whom they cooperate with their problems and if somebody other helps them with this than giving teachers. These results are partially matched well with a group of beginning teachers without degrees division in which taught. Respondents also expressed their opinion on the quality of higher education in this field.
Klíčová slova:
problémy v praxi; uvádějící učitel; začínající učitel na 1. stupni ZŠ; beginning teacher at primary school; indicating teacher; pregraduate preparation; problem areas Citace: GÉBLOVÁ, Zuzana. Začínající učitel na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/30495