Original title:
Postavení fairtradových produktů na regionálním trhu
Translated title:
The position of fairtrade products on the regional market
Authors:
ZEMENOVÁ, Edita Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Fair trade je koncept, který přináší lepší podmínky pro producenty v rozvojových zemích a má za cíl zlepšovat jejich sociální, ekonomický a environmentální profil. Pokud chceme charakterizovat trh fair trade v Jihočeském kraji, musíme se zabývat prodejními místy a spotřebitelskými preferencemi. Na sílící fenomén fair trade mají vliv i mnohé kampaně a projekty podporující filosofii fair trade.The fair trade is a concept that comes with better conditions for producers of the developing countries. It aims to improve their social, economic and environmental profile. If we want to describe fair trade market in South Bohemia Region, we have to deal with points of sale and customer's preferences. The growing phenomenon of the fair trade is also caused by many campaigns and projects supporting its philosophy.
Keywords:
campaigns; chain stores; commodities; Faculty of Economics; Fair trade; marketing mix; principles; specialty health food stores; Ekonomická fakulta; Fair trade; kampaně; komodity; marketingový mix; obchodní řetězce; principy; specializované prodejny zdravé výživy Citation: ZEMENOVÁ, Edita. Postavení fairtradových produktů na regionálním trhu. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/31989