Original title:
Měření postojů
Authors:
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (advisor) ; Táborský, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/3071