Original title:
Body image a jeho vliv na spotřební chování
Translated title:
Body image and its influence on consumer behavior
Authors:
Hurychová, Andrea ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá pojmem body image. Cílem je identifikovat význam vzhledu pro české spotřebitele a zjistit jeho dynamiku. Zároveň na základě analýzy vyhodnocuje relace body image k vybraným tržním projevům, konkrétně na trhu kosmetických produktů.This thesis deals with the concept of body image. The aim is to identify the importance of appearance for Czech consumers and determine its dynamics.At the same time the analysis evaluates the relationship of body image selected market practices, particularly in the market of cosmetic products.
Keywords:
Body image; Cosmetic market; MML; Body image; MML; Trh kosmetických produktů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21357