Original title:
Jazyk v reklamách zaměřených na mladistvé
Translated title:
Language in Advertisement Focused on the Teenagers
Authors:
MARKOVÁ, Simona Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje jazyku v reklamách zaměřených na mladistvé. Teoretická část charakterizuje pojem reklama z různých hledisek a analyzuje reklamní text a jazyk. Konkrétně zkoumá básnické prostředky, uspořádání slov a písmen, humor a slovní hříčky, oslovování adresáta reklamy, cizí jazyk v reklamě a intertextualitu. Empirická část práce vychází ze sestaveného dotazníku, jehož výsledky jsou podrobeny rozboru a jsou porovnány s předem stanovenými hypotézami. Celá práce je orientována na vnímání reklamy mladistvými recipienty.The bachelor's thesis focuses on language used in advertisements targeting youth. The theoretical part characterizes the term advertisement from different points of view and it analyses the text and language of advertisements. It specifically examines poetic means, order of words and letters, humour and wordplay, addressing of recipients of advertisement, foreign words in advertisement and intertextuality. The empirical part of the thesis is based on a questionaire, which outcomes are analysed and compared to beforehand given hypothesis. The whole thesis is oriented on perception of advertisement by adolescent recipients. Citation: MARKOVÁ, Simona. Jazyk v reklamách zaměřených na mladistvé. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/32043