Název:
Optimalizace distribuce reklamních letáků
Překlad názvu:
Optimization of Distribution of Advertising Brochures
Autoři:
Naglová, Martina ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Jágerová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je určit optimální trasu pro distribuci reklamních letáků. K vypočtení této trasy je použito řešení úlohy čínského listonoše. Na rozdíl od ostatních úloh je tato případová studie modifikována tak, že jsou uvažovány nejen délky ulic, ale i jejich šířky a počty domů po obou stranách ulic a listonoš může ulicí procházet dvěma různými způsoby. V úloze je uvažován neorientovaný graf a nepovinné hrany. Vzhledem k rozsáhlosti úlohy je nutné použít programových prostředků, konkrétně je použit systém Lingo. V práci je popsána úloha čínského listonoše, její matematický model, historie a možné modifikace a základní pojmy z teorie grafů, kam úloha čínského listonoše patří.The aim of the thesis is to determine the optimal route for delivery of advertising brochures. To address this problem, Chinese Postman Problem is used. In contradistinction to other works, this practical work is modified by inclusion of the streets width and number of houses into calculation. The postman can go through the street by two different ways. There is undirected graph with unrequired edges in the practical work. Because of extensiveness of this work it was necessary to use software products, specifically Lingo. It is described Chinese Postman Problem, its mathematical model, history and modifications and basic concepts of theory of graphs, where Chinese Postman Problem belongs to.
Klíčová slova:
Eulerův cyklus; Lingo; optimalizace; úloha čínského listonoše; Chinese Postman Problem; Eulerian cycle; Lingo; optimization
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21308