Original title:
Zavedení nové globální značky na český trh
Translated title:
The launch of a new global brand on the czech market
Authors:
Hlaváč, Filip ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Štibinger, Aleš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Je zpracována problematika mezinárodního marketingu a především expanze značky do zahraničí s užším zaměřením na marketingový a komunikační mix. Vše je zkoumáno především z pohledu cílového trhu a v rámci trendů 21. století, ve kterém trhu vládnou spotřebitelé a tradiční pojetí reklamy přestává fungovat. V praktické části analyzuji vstup značky Frigo na český trh, na který aplikuji trendy z teoretické části. Výstupem jsou obecná doporučení, jak v 21. století marketingově co nejefektivněji expanzi na nové trhy uchopit.The thesis takes a deeper look at the international marketing with a particular focus on the marketing communications mix. All topics are approached from the target market point of view and everything is set into the trends of the 21st century - trends of the era when consumer drives the market and the old marketing approaches are no longer efficient. In the practical part the thesis analyses the launch of the Frigo brand on the czech market with application of the in the theoretical part studied trends. The outcomes of the thesis are recommendations on the topic of how to most efficiently launch a product on the czech market in the era of the 21st century.
Keywords:
communications mix; connected marketing; Frigo; international marketing; marketing mix; marketing trends of the 21st century; connected marketing; Frigo; komunikační mix; marketingové trendy 21. století; marketingový mix; mezinárodní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21062