Original title:
Product placement a jeho využití ve filmu 2Bobule
Translated title:
Product Placement in Cinematography and Analysis of 2Bobule
Authors:
Slavíčková, Zuzana ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je navrhnout doporučení do budoucna na základě analýzy uplatnění product placementu ve vybraném filmu. V teoretické části se autor zabývá zásadami užívání product placementu v kinematografii a základním principům, které by měly být při jeho aplikaci dodržovány, historickým vývojem této reklamní metody v zahraničních, převážně hollywoodských filmech a její účinností. Dále se věnuje českému product placementu a analyzuje právní rámec jeho užití, především novou směrnici Evropské Unie, která byla do českého právního systému transformována s účinností od 1.6.2010. Praktická část obsahuje analýzu užití product placementu ve filmu 2Bobule.The goal of this work is to bring in ideas how to improve product placement utilization on the basis of the analysis of a selected film. The author focuses on the rules of using product placement in cinematography, the history in foreign, especially Hollywood films, and the efficiency of product placement. The paper also pays attention to Czech product placement and analyses appropriate legal framework including the new EU directive, that has been transported into the Czech legal system on 1st June 2010. The practical section contains an analysis of product placement in film 2Bobule.
Keywords:
advertising; marketing communications; product placement; markatingové komunikace; product placement; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21010