Original title:
Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních řetězců
Translated title:
Evaluation of Atmospherics in Selected Retail Units
Authors:
Stuchlík, Pavel ; Chylíková, Hana (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se nejprve zaměří na teoretické vymezení pojmu "nákupní atmosféra" a definici prvků jí tvořících. Teoretická část pak bude sloužit jako podklad pro konkrétní posouzení a ohodnocení nákupní atmosféry v hypermarketových prodejnách Tesco a Globus. Poté budou obě dvě prodejny srovnány a případně jim bude doporučeno, co by měly zlepšit.This paper will first focus on the theoretical definition of the term "atmospherics" and its elements. This part will then serve as basis for concrete evaluation of atmospherics in hypermarket retail units Tesco and Globus. After that, the two units will be compared and contrasted and eventual suggestions for improvement will be offered.
Keywords:
Atmospherics; Globus; Tesco; Globus; Nákupní atmosféra; Tesco
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20996