Název:
Špecifiká trhu Arabských emirátov a obchodné vzťahy s ČR
Překlad názvu:
Market´s specificity of the United Arab Emirates and trade relations with Czech republic
Autoři:
Dučayová, Miroslava ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca približuje špecifiká trhu Spojených arabských emirátov a obchodné vzťahy s ČR. Hlavnou myšlienkou nie je len zameranie sa na ekonomický vývoj krajiny ale tiež poukázanie na špecifiká jednotlivých emirátov a na zaujímavé projekty, ktoré sa v nich realizujú. Práca takisto rozoberá kultúrne špecifiká a obchodné zvláštnosti v krajine. Snaží sa definovať východiska, ktoré by mali viesť k hlbšiemu pochopeniu kultúry a poskytuje aj konkrétne rady k úspešnému obchodovaniu. Posledná kapitola práce sa bližšie zameriava na vzťahy medzi SAE a ČR, na ich východiská, aktuálne obchodné vzťahy a definuje aj príležitosti a budúce perspektívy pre českých exportérov.Bakalářské práce přibližuje specifika trhu Spojených arabských emirátů. Hlavní myšlenkou není jen zaměření se na ekonomický vývoj krajiny, ale poukázání také na specifika jednotlivých emirátů a na zajímavé projekty, které se v nich realizují. Práce také rozebírá kulturní specifika a obchodní zvláštnosti v krajině a snaží se definovat východiska, které by měli vést k hlubšímu pochopení kultury a poskytnutí konkrétních rad k úspěšnému obchodování. Poslední kapitola se více zaměřuje na vztahy mezi SAE a ČR, na jejich východiska, aktuální obchodní vztay a definuje i příležitosti a budoucí perspektivy pro české exportéry.Bachelor thesis approaches the specific market of the United Arab Emirates and trade relations with Czech republic. The idea is not only focus on the economic development of the country but also highlight the specificities of the individual Emirates and the interesting projects they implemented. The thesis also examines the cultural specificities and speciality of business in the country. It seeks to define a solution that would lead to a deeper understanding of culture and also provides specific advice on successful marketing. Last chapter is more focused on relations between the UAE and Czech republic, their background, current trade relations and define the opportunities and future prospects for Czech exporters.
Klíčová slova:
Kulturní specifika; Obchodní vztahy s ČR; Spojené arabské emiráty; Cultural specificities; Trade relations with Czech republic; United arab emirates
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20964