Original title:
Analýza maloobchodní sítě v Hořovicích
Translated title:
The analysis of retail network in Hořovice
Authors:
Smrčková, Lucie ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analyzovat maloobchodní síť v Hořovicích a zhodnotit, zda je počet maloobchodních jednotek adekvátní počtu obyvatel. Práce se zabývá celkovou obchodní vybaveností a především maloobchodní sítí s potravinářským sortimentem. První část je zaměřena na teoretický základ, který je potřebný k analýze maloobchodní sítě města. Je zde rozebrán maloobchod a jeho členění, územní analýza a metody v ní používané a jsou zde blíže charakterizovány jednotlivé typy maloobchodních jednotek. V druhé části je přiblížen region a Hořovice samotné. Je zde stručná historie města, geografické a demografické údaje, sociální a kulturní faktory, bytová situace ve městě a některé ekonomické údaje. Třetí kapitola je věnována samotnému výzkumu. Nejprve je uvedeno rozmístění a charakteristika zkoumaných maloobchodních jednotek a poté jsou zde rozebrány výsledky z vlastního výzkumu.The aim of this bachelor thesis is to analyze the retail network in Hořovice and evaluate whether the number of retail units correspond to the number of the population. It deals with the shopping facilities and retail networks, especially with the assortment of groceries. The first part focuses on theoretical basis, which is necessary for the retail network analysis of the city. There is mentioned retail and its segmentation, the theory of regional analysis and the methods used in it and the characteristic of types of single retail units. The second part describes the region and the town Hořovice. There is a brief history of the city, geographic and demographic data, social and cultural factors, housing situation in the city and some economic data. The third chapter is devoted to research. First there is indicated the location and characteristics of retail units and then are analyzed the results from the own research.
Keywords:
Hořovice; regional analysis; retail network; retail units; shopping facilities; Hořovice; maloobchodní jednotky; maloobchodní síť; obchodní vybavenost; územní analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20698