Original title:
Event marketing
Translated title:
Event Marketing
Authors:
Martinková, Anna ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou event marketingu a jeho místem v komunikačním mixu společností Karlovarské minerální vody, a.s. a EMCO spol. s.r.o. Nejprve se věnuje základním teoretickým poznatkům v oblasti event marketingu. V praktické části staví do konfrontace přístupy k jeho využití v marketingové strategii značek Mattoni a EMCO. Dále je popsán a zhodnocen jeden event každé ze značek.The diploma thesis deals with problems of event marketing and its position in the communication mix of the companies Karlovarské minerální vody, a.s. and EMCO spol. s.r.o.. First of all it describes basic theory aspects of event marketing. The practical part of the thesis faces the two brands application of event marketing strategy. According to defined aspects the thesis describes and weighs one of Mattoni events and one of Emco events.
Keywords:
Emco; Emco Dance Life Tour; Event; Event marketing; Mattoni; Prague International Marathon; Emco; Emco Dance Life Tour 2010; event; event marketing; Mattoni; Prague International Marathon
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20614