Original title:
Sponzoring ve společnosti adidas ČR s.r.o.
Translated title:
Sposorship in the company adidas
Authors:
Laštovičková, Zdeňka ; Král, Petr (advisor) ; Richter, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá sponzorskou strategií společnosti adidas jak z lokálního, tak globálního pohledu. Cílem práce je zhodnotit sponzorskou strategii společnosti adidas a navrhnout vhodná opatření, jak přispět k lépe fungujícímu sponzoringu společnosti adidas ČR s.r.o. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První teoretická část práce je věnována definici sponzoringu, jeho cílů, výhod, forem a druhů. Druhá kapitola představuje společnost adidas AG. Další část práce je zaměřena na sponzorskou strategii společnosti adidas AG a adidas ČR s.r.o. Práce analyzuje sponzorované portfolio sportovních týmů, jednotlivců a událostí. Závěrečná část diplomováově práce ověřuje zjištěné výsledky skrze dotazníkové šetření. Na základě těchto dat jsou navrhnuty doporučení a změny ve sponzorské strategii společnosti adidas ČR s.r.o.The diploma thesis deals with the sponsorship strategy of the company adidas from local as well as global perspective. The aim of this thesis is to evaluate the sponsorship strategy of the company adidas and suggest possible changes and suitable measures how to make the sponsorship strategy of the company adidas ČR s.r.o more profitable and effective. The work is divided into four chapters. The first part of the thesis is devoted to the theoretical definition of sponsorship and its goals, advantages, forms and types. Second chapter introduces the company adidas AG. The another part of the work is focused on the sponsorship strategy of the company adidas AG and adidas ČR s.r.o. The work analyzes the sponzored portfolio of sport teams, individuals and events. The last part of the thesis verifies discovered results via questionnaire survey. Based on these outcomes recommendations and changes are suggested to the sponsorship strategy of the company adidas ČR s.r.o.
Keywords:
adidas; sponsorship; sponsorship strategy; sport sponsrship; adidas; sponzoring; sponzorská strategie; sportovní sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38567