Original title:
Modely sieťového revenue manažmentu
Translated title:
Models of Revenue Management
Authors:
Veselová, Erika ; Fiala, Petr (advisor) ; Jablonský, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Pokrok v informačných a komunikačných technológiách spoločne s vedeckými pokrokmi v ekonómii, štatistike a operačnom výskume ovplyvnili rýchly rozvoj procesu pochopenia, odhadnutia a predikcie zákazníckeho dopytu v reálnom čase revenue manažmentu. Cieľom tejto práce bol aj detailný popis nevyhnutných zásad, ktoré je pre maximalizáciu príjmov nutné zahrnúť do obchodnej stratégie. Modely sieťového revenue managementu sa snažia maximalizovať výnos, keď zákazníci nakupujú produkty s viacerými zdrojmi. Tento koncept bol aplikovaný na príklade z oblasti letectva, pre ktorý bol vytvorený výpočetný program, ktorý je možné zovšeobecniť aj pre iné odvetvia. Využitá bola sieť typu "hub- -and-spoke" a výpočetné programy MS Excel, LINGO a VBA. V práci sú tiež popísané základné kroky revenue manažmentu, ktoré sa stále opakujú, upresňujú sa prognózy a dynamicky sa prevádza re-optimalizácia požadovaných rozhodnutí s cieľom spresnenia celého procesu.Pokrok v informačních a komunikačních technologiích společně s vědeckými pokroky v ekonomii, statistice a operačním výzkumu byl ovlivněn rychlým rozvojem procesu pochopení, odhadu a předpovědi zákaznické poptávky v reálném čase revenue managementu.Cílem této práce byl i detailní popis nezbytných zásad, které je pro maximalizaci příjmů nutné zahrnout do obchodní strategie. Modely síťového revenue managementu se snaží maximalizovat výnos, když zákazníci nakupují produkty s více zdroji. Tento koncept byl aplikován na příkladu z oblasti letectví, pro který byl vytvořen výpočetní program, který je možné zobecnit i pro jiná odvětví. Využita byla síť typu "hub-and-spoke" a programy MS Excel, LINGO a VBA. V práci jsou také popsány základní kroky revenue managementu, které se stále opakují, upřesňují se prognózy a dynamicky se provádí re-optimalizace požadovaných rozhodnutí s cílem upřesnění celého procesu.The progress in information and communication technologies, together with scientific pro-gress in economics, statistics and operational research, influenced the rapid development of process understanding, and estimation and prediction of customer demand, in real-time revenue management. The aim of this work was the detailed description of the essential principles to be included in the business strategy in order to maximize revenue. Network revenue management models seek to maximize revenue when customers buy products with multiple sources. This concept was applied to the example of the aviation industry and a computing program was developed which could be generalized to other industries. This used a "hub-and-spoke" network and programs MS Excel, LINGO and VBA. The paper also describes the basic steps of revenue management that are repeated todetail the fore-casts and dynamically perform re-optimization of the required decisions, to specify the complete process in detail.
Keywords:
LINGO; net hub-and-spoke; optimalization; prediction; principles of revenue management; revenue management; LINGO; optimalizace; principy revenue managementu; prognózování; revenue management; síť hub-and-spoke
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38559