Original title:
Řízení vztahů se zákazníky
Translated title:
Customer Relationship Management
Authors:
Kovshevnaya, Valentina ; Štěrbová, Ludmila (advisor) ; Lhotáková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předkladaná diplomová práce se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Cílem této diplomové práce je především teoreticky prozkoumat CRM, tj. objasnit podstatu, zásady a cíle řízení vztahů se zákzníky, rozebrat podnikové procesy CRM a jejích průběh v jednotlivých fázích řízení vztahů, přiblížit technologický aspekt CRM poukázat, že zavedení CRM klade také nároky na lidské zdroje firmy. Cíl je dosážen propracováním teoreticky uceleného pohledu na problaematiku CRM za využítí metody studia odborné literatury. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány pro zkoumání a zhodnocení CRM ve společnosti Allstar Group s.r.o. V současné době se efektivní využítí CRM systému stává pro organizaci klíčem k získání konkurenční výhody. Předkládaná diplomová práce obsahuje úvod, pět hlavních kapitol, závěr, seznam použité literatury a zdrojů a přílohu.This diploma thesis deals with Customer Relationship Management (CRM). The main purpose of the diploma thesis is to explore CRM theoretically, which means to explain its fundamentals, principals and goals, identify CRM processes and investigate their flow in each of the phases of CRM, to explain CRM technology and show that the implementation of CRM in organization is demanding on human resourses. The purpose is achieved by systematisation of the theoretical knowledge about CRM using a method of studying of specialized literature. The theoretical knowledge is consequently applied to investigate and evaluate CRM in Allstar Group s.r.o. company. Nowadays the effective usage of CRM system is becoming a key to get a competititve advantage for the organization. This diploma thesis contains introduction, five chapters of the main body, conclusion, list of used literature and sources and appendices.
Keywords:
CRM; CRM phases; CRM processes; CRM technology; Customer Relationship Management; CRM; fáze CRM; procesy CRM; technologie CRM; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20521